Pitkään on puhuttu, että myynti tulee muuttumaan digitaalisuuden ansiosta, mutta vasta korona pakotti nopeampaan muutokseen. Sen seurauksena fyysisten tapaamisten määrä on pudonnut ja uskomme, että osittain myös pysyvästi.
Koska myyjä ei enää pääse tapaamaan asiakasta, parhaat kaupat tulevat niille, jotka tietävät miten asiakas saadaan ottamaan yhteyttä myyjään. Siinä vaiheessa kun yhteydenotto tapahtuu, on asiakas usein jo varsin pitkällä ostoprosessissaan, pidemmällä kuin aiemmin, tarve on jo pitkälle mietittynä ja kiinnostavimmat kumppanit kartoitettu.
Oletteko te huomanneet näitä muutoksia?
Jos haluatte olla kilpailussa vahvoilla, kannattaa kiinnittää huomiota ainakin seuraaviin asioihin:
- Siihen, että löydätte asiakkaat, jotka ostavat nyt ja saatte heidät ottamaan yhteyttä teihin
- Osaatte hoitaa myyntiprosessin niin, että asiakkaan kiinnostus pysyy koko ajan korkealla ja kaikki kanssakäyminen tuntuu miellyttävältä.
- Ymmärrätte, miten palvelut voidaan tuotteistaa uudella tavalla kaupanteon helpottamiseksi
Jos yrityksellänne on haasteita näillä alueilla, ehdotamme napakkaa 30 minuutin online -tapaamista. Sen aikana saat näkemyksemme siitä, mitä markkinointiviestinnän tai myynnin osa-aluetta kehittämällä teillä on parhaat mahdollisuudet onnistua.
Kuudes Aisti – vetovoimaisia yrityksiä.
Hands on coaching company. Consider it done.