”Oliko hyvä ja hyödyllinen valmennus?” ”Joo, se oli ihan ok.” Argh! Ai että ottaa koville saada tällaista palautetta valmennuksesta. Lähtökohtaisesti me ihmiset olemme kilttejä ja kohteliaita, hyvätapaisia. Ihan ok on meidän korrekti tapamme ilmoittaa, että olisi tuon ajan voinut paljon paremminkin käyttää. Masentava ajatus. Ihan ok ei todellakaan ole ihan ok.
Kun on tutkittu menestyvissä yrityksissä menestyvien ihmisten menestystä eli mikä selittää tällaisten henkilöiden, usein vuodesta toiseen muita selkeästi parempia työn tuloksia, on huomattu, että kyseiset herrat ja daamit asettavat työlleen vapaaehtoisesti korkeammat standardit kuin keskimääräisesti muut kollegansa. Tuloksena enemmän myyntiä, isompia ja katteellisempia kauppoja ja fanittavia asiakkaita. Tai vastaavasti motivoituneempia ja vahvasti yrityksen tavoitteisiin sitoutuneita ja yhdessä tekemiseen halukkaita tiimiläisiä. Olen työssäni tutustunut näihin menestyjiin ja oppinut…
Ilman intohimoa ei saavuteta huipputuloksia. Myynnissä menestyjät rakastavat voittamista ja inhoavat häviämistä, mutta he eivät tee sitä uholla vaan rakkaudesta lajia ja asiakasta kohtaan. Heille asiakkaan auttaminen on tärkeämpää kuin omaa myyminen. Esimiehinä menestyvät saavat kovimmat kicksinsä omista ihmisistä ja heidän menestyksestään. He valmentavat tiimejään lujasti mutta lämpimästi, intohimolla yhdessä onnistumiseen.
Ilman fokusoitua tekemistä ei synny huipputuloksia. Olen aina ihaillut ihmisiä, jotka paneutuvat asioihin, tekevät asioita pitkäjänteisesti mutta samalla keskittyen vain siihen hetkeen. He rakastavat enemmän tekemistä kuin tavoitteita. Huipputulokset tulevat kun ovat tullakseen.
Veri virtaamaan ja huomio tähän hetkeen. Ihan ok ei ole ihan ok because you are worth it.
Hands on coaching company. Consider it done.